Program


Bóg mordu

Bóg mordu

„Bóg mordu” to niezwykle „aktorsko” napisana komedia psychologiczna jednej z najpopularniejszych autorek w Europie Yasminy Rezy.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, April 27 2018 7:00PM

Akcja spektaklu rozgrywa się w czasie rzeczywistym podczas spotkania dwóch małżeństw dotyczącego bójki ich dzieci. Czwórka dorosłych „wychowanych” osób rozmawia w „kulturalny” sposób o zaistniałej sytuacji. Z pozoru kurtuazyjne spotkanie stopniowo przeradza się w otwarty konflikt. Tytułowy „Bóg mordu” uwidacznia się w zachowaniu bohaterów z każdą chwilą spędzoną w jednym pomieszczeniu ukazując coraz większe pęknięcia w skorupie mieszczańskiego wychowania.
Tekst, oprócz wielokrotnych adaptacji scenicznych, zyskał ogromną popularność dzięki nakręconemu na jego podstawie filmowi „Rzeź” Romana Polańskiego. Do współpracy przy realizacji spektaklu zaprosiliśmy również gwiazdorską obsadę Katarzynę Maciąg i Lesława Żurka, która zagra na słupskiej scenie z aktorami Nowego Teatru.

autor: Yasmina Reza
przekład: Barbara Grzegorzewska
reżyseria: Dominik Nowak
scenografia i kostiumy: Tomasz Brzeziński
premiera: 25 czerwca 2016 r.

Recenzje:

(…)W konsekwengi widzowie dostali ambitną komedię ze sceniami wywołującymi uśmiech lub nawet szczery, bynajmniej nie pusty śmiech. Dostali spektakl, który nienachalnie każe się zastanowić nad naszą kondycją moralną, nad naszymi wyborami, a szerzej -nad naszym człowieczeństwem. (…)  Daniel Klusek, Głos Pomorza

(…) Trzeba przyznać, że aktorzy grający w słupskim przedstawieniu zostali bardzo dobrze dopasowani do swoich ról. Napracowali się przy nadawaniu postaciom kształtu, jednak opłacało się. Emocje na scenie aż kipią. Jednak z całej czwórki najbardziej wiarygodny był dla mnie Lesław Żurek. Wcielając się w postać Alaina, prawnika uzależnionego od swojej pracy i komórki. Profesjonalizm, chłód, początkowa klasa wyróżniająca jego bohatera ukrywały słabość charakteru, brak zdecydowania, ale również samotność mężczyzny, który będąc ojcem Fryderyka, nie zadał sobie trudu wyjaśnienia synowi, że przemoc nie jest rozwiązaniem (…) Agata Białecka, Dziennik Teatralny Słupsk

 

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.